• intihar etmek

    783.
    yolculuk biletini geri iade etmektir. iade etmeyin canlar belki sonu çok güzel bir yere varıyordur.
    3 -1 ... lemonde
  • yetkili bi abiniz

    64.
    yaaa bi dur nefes al yazarı. yahu hangi bi yazdığına güleyim senin... komikli yazar... beni tekip etmeye başlamış. teşekkürler. * *
    1 ... lemonde
  • administarator

    87.
    hoş sohbet , güzel insan.. değerli bir yazardır kendileri... daima var olsunlar... hürmetler efem..
    1 ... lemonde
  • sözlük yazarlarının şu an okuduğu kitaplar

    3450.
    birkaç tane var, onları sayayım:

    Fransız sosyoloji okuluna göre mantığın menşei problemi-necati öner

    psikanaliz üzerine-Freud

    duygusal zeka-danial goleman

    iran tasavvufu-abdulhüseyin zerrinkub

    ruhsal büyüme-sanaya roman

    fusus ül-hikem-ibn arabi

    bilgi felsefesi-Alparslan açıkgenç

    dini tecrübe ve mistisizm-abdüllatif tüzer

    mistisizm ve mantık-bertrant russell

    the varieties of religious experinece-william James

    akıl ve inanç-din felsefesine giriş

    mistisizm ve felsefe-w. stace

    muhyiddin ibn ul-arabi'nin menkabeleri-ebul hasan ali b. ibrahim el bağdadi

    tanrı sorunu-necip taylan

    ara ara bakıyorum bazı bölümlerine.
    1 ... lemonde
  • sohbet etmek istenilen ünlüler

    59.
    eğer yaşasaydı bertrand russell'le felsefe, akıl, mantık ve mistik düşünce üzerine sohbet etmek isterdim. karşılıklı koltuklarda otururduk. o piposunu yakardı, ben tütsümü. saatlerce konuşur tartışırdık, ona araştırmalarımı anlatırdım o bana fikir verirdi, ne güzel olurdu.
    1 -1 ... lemonde
  • öğrenildiğinde ufku iki katına çıkaran şeyler

    1922.
    The literal meaning of 'blue' is a colour, but it can also mean 'unhappy'.
    2 -3 ... lemonde
  • manik depressif

    7.
    manik-depressif psikozun tasavvuftaki karşılığı bast ve kabzdır. zaehner *
    2 ... lemonde
  • iyi insan

    102.
    biz iyi insanlara her zaman ötekilerden daha çok güvenir ve onlara daha kolay inanırız. Aristo.
    2 ... lemonde
  • aşk

    13473.
    aşk, iradeden bağımsız olarak gelip geçen bir humma nöbeti gibidir. Stendhal * *
    1 ... lemonde
  • somewhere over the rainbow

    78.
    https://www.youtube.com/watch?v=V1bFr2SWP1I+
    2 ... lemonde
  • insanın kendini sevmemesindeki temel neden

    17.
    kendisine hep başkalarının gözünden bakmaktır... bu dünyada kimseyi mutlu edemezsiniz, yok öyle bi dünya.. o nedenle başkalarının istediği gibi bir insan olmaktansa, kendinizi olduğunuz gibi kabul edin...

    sivilcelerle, tombiş bir göbişle, çarpık ve çürük bir dişe bile sahip olsanız bu dünyada teksiniz, özelsiniz, biriciksiniz...daha ne olsun.... * *
    6 ... lemonde
  • kadınların şiir yazamama nedenleri

    21.
    duygusal değiller çünkü. bakın bunca yıl yanıldınız hep kadınları duygusal sandınız... bu büyük bir yalan.. erkekler duygusaldır, erkekler...*
    4 ... lemonde
  • nurettin topçu

    35.
    (bkz: nurettin topçu/#29797885) batı medeniyetini sadece menfaat ve zevk temelleri üzerine mukaddesleşen hurafeler olarak açıklamış... fakat kendisi geçmişten gelen ve bizzat bizim kültürümüzde olan hurafeleri savunmakta sakınca görmemektedir. islam'ın savunuculuğunu yapayım derken, islam'a zarar veren ve bir medeniyeti yok oluş sürecine götüren tasavvuf büyüklerini tek tek araştırıp düşüncesini temellendirmiştir. yunus emre, Mevlana, hacı bayram... dinin ve dolayısıyla medeniyetin sonunun getiren bu kişileri 'din büyükleri' olarak kabul eden biri toplumu aydınlatamaz, aynı yanlışları tekrar eder sadece...
    1 ... lemonde
  • türkiyeye de muta nikahı gelsin istiyoruz

    8.
    su-i istimale çok açık bir mesele. yani insanlar bunu kötüye kullanabilir, keyfi bir hale sokabilir. aslında bu tür nikahlar zorunluluktan yapılması gerekiyor. iran'da muta nikahı yapılıyormuş fakat toplum bu tür nikah yapanlara iyi gözle bakmıyormuş. batıda muta nikahının bir benzerini savunan düşünür bertrand russell'dir. üniversite öğrencilerinin seksi çok fazla kafaya takıp ders çalışamadıklarını söyleyerek geçici, sadece üni. yılları için geçerli olmak üzere seks evliliğinin yapılması gerektiğini söyler.
    3 ... lemonde
  • ana dilde eğitim saçmalığı

    28.
    (bkz: ingilizce anadilimiz olsun/#29501858) ne Türkçe en kürtçe ingilizce ana dilimiz olmalıdır. *
    -1 ... lemonde
  • mustybildiginmusty

    2.
    (bkz: sözlükte 30 yaş üstü yazar ergenliği/#29796505) gençlere güzel tavsiyelerde bulunan yazar... ayrıca hoş sohbet bir yazar... hayat güzel, kuşlar, çiçekler, böcekler filan... kısaca takipteyiz efem...
    1 ... lemonde
  • yine aylardan kasım

    38.
    insan bi link paylaşır yahu... ben yapıyım bari...

    https://www.youtube.com/watch?v=1_7vaoiS8I0+
    1 ... lemonde
  • ab inito

    1.
    'baştan' anlamına gelen latince ifade.
    2 ... lemonde
  • yazarların bugün yaptığı en güzel şey

    54.
    bütün evi temizledim. ev temizleyince kendimi Süpermen gibi hissediyorum.. öyle bir güven, enerji ve mutluluk doluyor içime... kızım lemonde evi temizledin ya bu dünyada baş edemeyeceğin, başaramayacağın başka engel başka bişi olmaz diyorum kendi kendime...

    canım çıktı yavvv *
    2 -1 ... lemonde
  • akrep burcu erkeği

    1139.
    koç burcu insanıyla, %78-80 oranında birbirlerine benzerlermiş. astrolog bacılarımız öyle diyo...
    ... lemonde
  • yeni şeyler getiriyorum